Microsoft tworzy chatbota dla Xbox AI

Microsoft testuje obecnie nowy chatbot Xbox oparty na sztucznej inteligencji, którego można używać do automatyzacji zadań pomocy technicznej. Mówią źródła zaznajomione z planami Microsoftu krawędź Że gigant oprogramowania testował „antropomorficzną postać AI”, która porusza się, odpowiadając na zapytania dotyczące pomocy technicznej Xbox. Rozumiem, że chatbot Xbox AI stanowi część większych wysiłków firmy Microsoft mających na celu zastosowanie sztucznej inteligencji na platformie i usługach Xbox.

Chatbot Xbox AI łączy się z dokumentami pomocy technicznej firmy Microsoft dla sieci i ekosystemu Xbox i może odpowiadać na pytania, a nawet przetwarzać zwroty pieniędzy za gry ze strony pomocy technicznej firmy Microsoft. „Ten agent może pomóc Ci odpowiedzieć na pytania dotyczące pomocy technicznej Xbox” – czytamy w opisie chatbota Xbox wewnętrznie w firmie Microsoft.

W ostatnich dniach firma Microsoft rozszerzyła zestaw testów swojego chatbota Xbox na szerszą skalę, sugerując, że ten prototypowy „wirtualny agent wsparcia Xbox” może pewnego dnia obsługiwać zapytania dotyczące pomocy technicznej dla wszystkich klientów Xbox. Microsoft potwierdził istnienie swojego chatbota krawędź.

„Testujemy wirtualnego agenta pomocy technicznej Xbox, wewnętrzny prototyp animowanej postaci, która może zadawać pytania dotyczące pomocy technicznej Xbox za pomocą głosu lub tekstu” – mówi w oświadczeniu Haiyan Zhang, dyrektor generalny działu AI gier Xbox. krawędź. „Prototyp sprawia, że ​​gracze mogą łatwiej i szybciej uzyskać pomoc dotyczącą tematów wsparcia przy użyciu języka naturalnego, pobierając informacje z istniejących stron pomocy technicznej Xbox”.

Powiedziano mi, że chatbot Xbox jest podobny do tego, do tworzenia którego Microsoft zachęca swoich klientów w celu automatyzacji zadań pomocy technicznej. Microsoft ma swój własny Usługa Azure AI Bot Które firmy takie jak Vodafone, PwC i inne używają do tworzenia konwersacyjnych botów AI.

READ  Rosyjska rakieta nowej generacji ma dziesięć lat i nadal przenosi atrapy ładunku

Chatbot Xbox zaczyna od pytania graczy: „Jak mogę Ci dzisiaj pomóc?” Może szybko reagować na prośby o pomoc zepsutego Xboxa, pomagając w rozwiązywaniu problemów z płatnymi subskrypcjami. Źródła podają, że chatbot Xbox jest obecnie testowany wewnętrznie w firmie Microsoft pod kątem zapytań o pomoc techniczną światy Minecrafta Usługa hostingu serwerów jest świadczona na zasadzie subskrypcji.

Prototyp chatbota Xbox firmy Microsoft jest częścią szerszych wysiłków Microsoft Gaming mających na celu wprowadzenie funkcji i narzędzi opartych na sztucznej inteligencji na platformę Xbox i narzędzia programistyczne. Źródła mówią mi, że Microsoft pracuje również nad wprowadzeniem funkcji sztucznej inteligencji do tworzenia zawartości gier, obsługi gier oraz platformy i sprzętu Xbox. Obejmuje to zapoznawanie się z grafiką i zasobami gier generowanymi przez sztuczną inteligencję, testowanie gier opartych na sztucznej inteligencji oraz NPC-ów opartych na sztucznej inteligencji, przy opracowywaniu których Microsoft współpracował już z firmą Inworld.

Microsoft rozważa także utworzenie asystentów opartych na sztucznej inteligencji do zadań związanych z bezpieczeństwem i moderacją, w tym do moderowania treści na platformie Xbox, a także do pomocy w procesach egzekwowania przepisów i odwołań. Microsoft zastanawia się również, jak dodać do gier asystentów opartych na sztucznej inteligencji, aby zapewnić graczom możliwość uzyskania pomocy podczas gry.

Pracownicy Xbox nie wyrazili publicznie uznania dla szerszych wysiłków Microsoft Gaming w zakresie sztucznej inteligencji, po części dlatego, że firma ostrożnie podchodzi do postrzegania sztucznej inteligencji w grach. Dyrektor generalny Microsoft, Satya Nadella, namawia wszystkie firmy firmy, aby zastanowiły się, w jaki sposób można wykorzystać sztuczną inteligencję w produktach i usługach, ale Xbox jak dotąd w dużej mierze skupiał się na stronie programistów swoich narzędzi sztucznej inteligencji.

Podczas spotkania poświęconego całej konsoli Xbox na początku tego roku dyrektorzy firmy Microsoft nakreślili wizję „Xbox Everywhere”, która obejmowała „innowacje w zakresie sztucznej inteligencji” jako kluczowy element tej ambicji, a także ekosystem sprzętowy i platformę Xbox, która pozwala graczom grać, gdziekolwiek chcą. .

READ  Losowo: sprzedaż konsol przewyższa ogólnie słabą sprzedaż oprogramowania Wii U

Zaledwie kilka dni po tym spotkaniu Microsoft drażnił się z następną generacją ultramocnych konsol Xbox, a szefowa Xbox Sarah Bond obiecała „największy skok techniczny, jaki kiedykolwiek zobaczysz w generacji konsoli”. Zdaję sobie sprawę, że częścią tego skoku technologicznego będzie sztuczna inteligencja.

Krążą pogłoski, że Sony przygotowuje się do premiery konsoli PS5 Pro jeszcze w tym roku, wyposażonej w PlayStation Spectral Supersolution (PSSR), technologię skalowania obrazu podobną do DLSS firmy Nvidia lub FSR firmy AMD. Skalowanie obrazu w oparciu o sztuczną inteligencję na konsolach nie zostało jednak tak powszechnie przyjęte w grach, jak odpowiednik na PC Nieśmiertelni z Avium Ma stać się pierwszą grą konsolową z generacją ramek AMD FSR 3 Wsparcie już wkrótce. Microsoft będzie uważał, aby nie pozostać w tyle w wysiłkach Sony mających na celu podniesienie poprzeczki w zakresie sztucznej inteligencji.

Microsoft najwyraźniej dużo myśli o sztucznej inteligencji w grach, ale jej debiut prawdopodobnie nie będzie dotyczył zaawansowanych metod, nad którymi obecnie debatuje się wewnętrznie. Alternatywnie może pojawić się z animowaną buźką, gdy próbujesz dowiedzieć się, jak naprawić kod błędu Xbox.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *