Oto jak sankcje nałożone na Rosję będą cię kosztować więcej

Dotyczy to nawet amerykańskich konsumentów, chociaż stosunkowo niewiele rosyjskiego eksportu dociera do wybrzeży USA.

Na przykład rosyjska ropa i gaz stanowią mniej niż 4% paliwa zużywanego przez Amerykanów. Ale średnia cena zwykłej benzyny wzrosła o 8 centów za galon, do 3,61 dolara od poprzedniego dnia najechał na Ukrainęceny hurtowe wzrosły jeszcze bardziej. Oznacza to, że w ciągu dwóch tygodni gaz ma osiągnąć średnią 4 dolary za galon w Stanach Zjednoczonych po raz pierwszy od 2008 roku. Wkrótce może przekroczyć rekordową średnią 4,11 USD za galon, ustaloną w tym roku.

„To rynek globalny”, powiedział Tom Cluza, globalny szef analizy energetycznej w Oil Price Information Service, która śledzi dane dotyczące gazu dla AAA. Musimy bardziej konkurować o dostępną nieskażoną rosyjską ropę”.

Mimo sankcji zakup rosyjskiej ropy i gazu ziemnego jest nadal legalny. Ale wiele z nich nie zostanie sprzedanych. wielu kupców Nie chce kupować Z powodu trudności w realizacji transakcji z rosyjskimi bankami, które podlegają sankcjom.
Ceny ropy wzrosły w poniedziałek o kolejne 3% w odpowiedzi na nowe restrykcyjne przepisy Rosji Szybkie użyciePodstawowa hydraulika globalnych finansów, która umożliwia bankom wysyłanie bezpiecznych połączeń wymaganych do przesyłania pieniędzy.

„Wyłączenie niektórych rosyjskich banków z systemu Swift może zakłócić dostawy ropy, ponieważ kupujący i sprzedający próbują wymyślić, jak poradzić sobie z nowymi przepisami”, powiedział Andrew Lebow, konsultant branżowy, w niedzielnej notatce skierowanej do klientów. „Konkluzja: brak finansowania, brak ropy”.

Kolejna obawa dla handlowców: jak bezpiecznie transportować tankowce do rosyjskich portów po ropę.

„Brak tankowców oznacza brak ropy” – powiedział Kloza.

Złączony

Diesel po raz pierwszy od ośmiu lat osiągnął w weekend 4 dolary za galon. Chociaż niewielu Amerykanów jeździ samochodami z silnikami wysokoprężnymi, większość dużych ciężarówek z nich korzysta. Prawie wszystkie towary sprzedawane w Stanach Zjednoczonych są w pewnym momencie przewożone ciężarówkami.

Sama branża transportu ciężarowego od lat boryka się z wyzwaniami, głównie ze względu na: Brak kierowców. Wyższe koszty paliwa będą przenoszone przez firmy przewozowe w postaci dopłat paliwowych. Więc wszystkie firmy będą musiały płacić wyższe koszty transportu. Ponieważ inflacja jest już wysoka, jest bardziej prawdopodobne, że przeniosą te koszty na konsumentów.
„Oczekiwania inflacyjne w domach i firmach osiągnęły bardzo wysoki poziom i mogą jeszcze wzrosnąć, jeśli rosyjska inwazja na Ukrainę spowoduje wzrost cen energii lub zakłóci łańcuchy dostaw” – napisał Goldman Sachs w poniedziałkowej notatce. Wysoka i trwała inflacja niż wcześniej oczekiwano.

dobra

Choć rosyjska gospodarka koncentruje się na eksporcie energii, nie są to jedyne rosyjskie produkty wykorzystywane przez Zachód. Stany Zjednoczone kupiły w zeszłym roku towary z Rosji o wartości około 25 miliardów dolarów, nie licząc ropy naftowej o wartości 4,8 miliarda dolarów. To może wydawać się dużo, ale zakupy inne niż ropę stanowią nieco ponad połowę tego, co amerykańscy klienci kupili w malutkiej Tajlandii w zeszłym roku.

READ  W jaki sposób kryzys płynności związany jest ze stosem Ethereum Lido

Towary takie jak pszenica i drewno są głównym rosyjskim eksportem, a ceny te wzrosły również na światowych rynkach towarowych. Rosja jest także znaczącym eksporterem metali nieszlachetnych, takich jak aluminium, pallad, nikiel i tytan. Pallad jest używany w samochodach, telefonach komórkowych, a nawet w plombach dentystycznych. Nikiel jest używany do produkcji akumulatorów stalowych i elektrycznych. Tytan jest ważny dla produktów lotniczych, w tym samolotów komercyjnych.

Poniedziałkowa notatka Karstena Brzeskiego, globalnego szefa makroekonomii, stwierdziła, że ​​niepewność co do podaży tych produktów i wyższe ceny na rynkach towarowych mogą spowodować „dalsze zakłócenia w globalnych łańcuchach dostaw, które już chwieją się po pandemii i niedoborach półprzewodników”. Dla ING Research. Może również podnieść ceny, ponieważ niedobór chipów komputerowych jest głównym czynnikiem napędzającym ceny nowych i używanych samochodów do rekordowych poziomów.

„Globalnie wyższe ceny surowców zaostrzą już istniejącą presję inflacyjną” – powiedział Brzeski.

Karmiony

Jednak wojna może również spowodować, że Rezerwa Federalna Stanów Zjednoczonych i inne banki centralne faktycznie wycofają swoje wysiłki, aby powstrzymać inflację poprzez podniesienie stóp procentowych. Niepewność co do ogólnego wpływu ekonomicznego może sprawić, że regulatorzy będą bardziej ostrożni.

Gubernator Rezerwy Federalnej, Christopher Waller, powiedział Przemówienie W ostatni czwartek, w oparciu o ostatnie dane gospodarcze, „można przedstawić mocne argumenty” za podwyżką o pół punktu procentowego w marcu, co byłoby pierwszym od 2000 roku. Rezerwa Federalna tak bardzo podniosła stopy procentowe w jednym spotkaniu. Ale potem ostrzegł: „Oczywiście jest możliwe, że stan świata zmieni się po ataku na Ukrainę, a to może oznaczać, że bardziej skromne zaostrzenie jest właściwe”. Waller dodał, że właściwa decyzja jest teraz niepewna.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *