Pasta do zębów za 10 dolarów? Amerykańscy producenci artykułów gospodarstwa domowego napotykają trudności w podwyżkach cen

Wystawa pasty do zębów Colgate na półce sklepowej w Westminster w stanie Kolorado, 26 kwietnia 2009 r. REUTERS / Rick Wilking / Pliki

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com

MARZEC 1 (Reuters) – Przygotuj się na tubkę pasty do zębów za 10 USD.

Colgate-Palmolive Co (CL.N) Dyrektor generalny Noel Wallace powiedział w zeszłym tygodniu na konferencji branżowej, że producent artykułów gospodarstwa domowego postrzega swoją nową pastę do zębów Optic White Pro Series jako „istotny” produkt premium ze względu na jego zdolność do podnoszenia cen, co pomoże w zwiększeniu zysków w tym roku.

Jego komentarze pojawiają się, gdy wiele firm produkujących towary konsumpcyjne podnosi ceny, aby zrównoważyć rosnące koszty, trend, który może się utrzymać ze względu na konflikt między Rosją a Ukrainą, której ryzyko gospodarcze obejmuje wzrost cen benzyny. Czytaj więcej

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com

Jak dotąd detaliści i konsumenci wydają się w dużej mierze niewzruszeni wyższymi cenami. Jednak niektórzy prawodawcy i rzecznicy konsumentów twierdzą, że firmy nadmiernie podnoszą ceny, aby zwiększyć zyski i zwrócić pieniądze akcjonariuszom.

„Obserwujemy ogromne podwyżki cen prawie każdego przedmiotu, który kupują konsumenci” – powiedział przedstawiciel USA David Cicilline, który pracuje nad proponowanymi przepisami antymonopolowymi mającymi na celu obniżenie cen. „Stwarzają prawdziwe trudności. Ludzie wyjmują rzeczy z wózków sklepowych, ponieważ są drogie”.

W przeszłości główni sprzedawcy detaliczni, tacy jak Walmart Inc (WMT.N) Wycofanie się z podwyżki cen. Ale teraz detaliści tacy jak Walmart i Target Corp

Target podał we wtorek, że podwyżki cen są ostatnią dźwignią, jaką wykorzystuje w obliczu rosnących kosztów. Czytaj więcej

W ciągu ostatnich trzech miesięcy amerykańska Federalna Komisja Handlu badała wyjątkowo wysokie ceny i zakłócenia łańcucha dostaw, wymagając od takich firm, jak Procter & Gamble i Kraft Heinz Co. (KHCO)Korporacja Kroger (KR.N) i Walmart do dostarczania wewnętrznych dokumentów dotyczących marż, cen i promocji.

READ  Lotnisko Heathrow przedłuża limit pasażerów do października w związku z chaosem podróżniczym

Komentarze w sprawie zapytania mają pojawić się 14 marca, a jak dotąd małe sklepy spożywcze są wściekłe, że muszą płacić więcej i kupować mniej ważne produkty. Konsumenci pisali, że nie mogą znaleźć płatków owsianych, płatków śniadaniowych i karmy dla kotów.

W wywiadzie dla Reuters Cecilene podała Colgate jako przykład firmy promującej podwyżki cen, podnoszącej ceny podstawowych produktów i płacącej więcej inwestorom.

Colgate spodziewa się, że w tym roku marże zysku wzrosną, częściowo z powodu wyższych cen. W zeszłym roku odkupił również prawie 50% akcji, co jest dobrodziejstwem dla inwestorów.

Wallace powiedział w zeszłym tygodniu, że podnoszenie cen jest „kluczową umiejętnością” Colgate, która pomogłaby napędzać wzrost zysków.

Rzecznik Colgate powiedział w oświadczeniu, że firma ma szeroką gamę produktów w różnych cenach i opisał nową pastę do zębów za 10 dolarów jako pierwszą zawierającą 5% nadtlenek wodoru, z „udowodnioną skutecznością wybielania zębów”.

Firmy produkujące dobra konsumpcyjne zaczęły w zeszłym roku podnosić ceny w odpowiedzi na rosnące koszty surowców i niedobory siły roboczej spowodowane pandemią. Czytaj więcej

„Apetyt na nasze produkty jest niesamowity” – powiedziała Katie Dennis, rzeczniczka Consumer Brands Consortium, grupy handlowej skupiającej firmy produkujące towary konsumpcyjne, w tym Colgate. „Załatwiamy potrzeby. Nie ma opcji, aby nie dostarczać”.

Analitycy twierdzą, że ceny wzrosły również w konkurencyjnych markach prywatnych.

Biały Dom celuje w zyski przedsiębiorstw, jednocześnie walcząc z inflacją. Bharat Ramamurti, zastępca dyrektora Narodowej Rady Gospodarczej Białego Domu, powiedział, że istnieją przykłady firm spoza branży pakowania mięsa – które były szczególnie na celowniku Białego Domu – podnoszące ceny ponad własne koszty wyżywienia. Czytaj więcej

Lindsey Owens, dyrektor generalna organizacji non-profit Groundwork Collaborative, uznała pieluchy za kategorię o niewielkiej konkurencji, przygotowując grunt pod gwałtowne podwyżki cen.

READ  Zapasy ubite, są zamknięte; Rentowności spadają po danych o inflacji w USA

Firma Kimberly Clark (KMB.N) Marże ucierpiały w 2021 r. z powodu wyższych kosztów. Dyrektorzy powiedzieli na konferencji w zeszłym tygodniu, że producent pieluch Huggies zakłada, że ​​konsumenci będą kupować drogie produkty wykonane z materiałów roślinnych, pomagając odzyskać zyski.

Dyrektorzy P&G powiedzieli w zeszłym tygodniu, że spodziewają się dalszej poprawy marż w miarę wzrostu cen w sklepach. Firma planuje również skup więcej akcji niż pierwotnie planowano. Czytaj więcej

Grafika Reutera

„Wiele firm korzysta z rosnącego popytu konsumenckiego, aby podnosić ceny, kiedy nie jest to konieczne” – powiedział Jack Gillis, dyrektor wykonawczy Amerykańskiej Federacji Konsumentów, organizacji non-profit działającej na rzecz konsumentów. „Dopóki konsumenci są gotowi płacić te ceny, nie ma zachęty do ich obniżania”.

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com

Sprawozdania Jessiki DiNapoli w Nowym Jorku; Redakcja Leslie Adler i Andrea Ricci

Nasze kryteria: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.