Rozbija się chiński odrzutowiec Boeing ze 132 osobami na pokładzie, brak oznak przetrwania

Kanton, Chiny, 21 marca (Reuters) – China Eastern Airlines (600115SS) Boeing 737-800 ze 132 osobami na pokładzie rozbił się w poniedziałek w górach południowych Chin, nagle spadając z wysokości tuż przed lądowaniem, jak to zwykle bywa przed lądowaniem.

Media podały, że podczas lotu krajowego nie było żadnych oznak przeżycia.

Linie lotnicze zapowiedziały, że przekażą najgłębsze kondolencje pasażerom i załodze, niezależnie od tego, ile osób zginęło w samolocie, którym był model MAX przed 737.

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać nieograniczony bezpłatny dostęp do Reuters.com

Boeing (ZAKAZ) Powiedział, że Chiny są gotowe pomóc Wschodowi i są w kontakcie z amerykańskimi organami nadzoru ruchu drogowego w związku z incydentem.

Chińskie media nagrały krótkie nagranie wideo z autostrady z kamery samochodowej pokazujące odrzutowiec nurkujący za drzewami pod kątem 35 stopni w pionie. Reuters nie mógł od razu zweryfikować materiału.

Grafika Reutera

Samolot MU5735 rozbił się podczas lotu z południowo-zachodniego miasta Kunming, stolicy prowincji Yunnan, do Guangzhou, stolicy prowincji Guangdong na granicy z Hongkongiem.

China Eastern powiedział, że bada przyczynę katastrofy. Takie wypadki zwykle wiążą się z wieloma czynnikami, a eksperci ostrzegają, że jest za wcześnie, aby podejmować jakiekolwiek decyzje w świetle możliwych przyczyn, zwłaszcza dostępnych rzadkich informacji.

Śledczy będą szukać wypadków i rejestratorów lotu, które spowodowały, że samolot rozbił się pionowo i uderzył w góry.

Linia lotnicza poinformowała, że ​​wysłała na miejsce grupę zadaniową. Chińska telewizja państwowa zacytowała China Eastern, mówiąc, że w samolocie nie ma obcokrajowców.

Krewni, przyjaciele i koledzy pasażerów zebrali się w okrążonym obszarze międzynarodowego lotniska Guangzhou Bayon, do którego przyleciał samolot, późnym poniedziałkiem.

Mężczyzna o nazwisku Yan powiedział, że w samolocie był współpracownik i poinformował swoją 29-letnią matkę.

„Zakrztusiła się, kiedy podniosła słuchawkę”, powiedział Yan, który był „załamany”, gdy usłyszał wiadomość.

READ  Przysięgli w procesie o morderstwo Alexa Murdocka odwiedzają dom w Karolinie Południowej, w którym zginęli jego żona i syn

Yan powiedział, że personel China East organizował we wtorek krewnych, którzy chcieli udać się na miejsce katastrofy. Reuters nie był w stanie samodzielnie zweryfikować tożsamości Yana.

Samolot z 123 pasażerami i dziewięcioma załogami na pokładzie stracił kontakt z miastem Wuzhou, według Chińskiej Administracji Lotnictwa Cywilnego (CAAC) i linii lotniczych.

Samolot rozbił się podczas lotu. Według danych z globalnych danych o katastrofach komercyjnych samolotów Boeinga, podczas 10-letniej podróży od 2010 do 2020 roku doszło do pięciu śmiertelnych wypadków.

Lot wystartował z Kunming o 13:11 (0511 GMT), pokazały dane FlightRadar24, i miał wylądować w Guangzhou o 15:05 (0705 GMT).

Usługa śledzenia samolotów poinformowała, że ​​miał sześć lat i leciał na 29.100 stóp o 06:20 GMT. Według Flightradar24, ten sam numer lotu z tej samej wysokości dzień wcześniej rozpoczął stopniowe zejście do normy o 06:20 GMT i bezpiecznie wylądował w Kantonie.

Zamiast tego rozbity samolot zaczął szybko opadać na 7,425 stóp, na krótko wyszedł na wysokość 8600 stóp, a następnie szybko opadł, jak pokazują dane FlightRadar24. Ostatnia zaobserwowana wysokość wynosiła 3225 stóp nad poziomem morza.

Media cytowały urzędnika ratownictwa, który powiedział, że samolot się rozbił, a pożar zniszczył bambusowe drzewa. The People’s Daily zacytował urzędnika prowincjonalnej straży pożarnej, który powiedział, że w gruzach nie ma śladu życia.

Państwowe media pokazały część samolotu na pokrytym bliznami, błotnistym terenie. Nie było śladów ognia ani rzeczy osobistych.

Pozycja malejąca

Wypadki w fazie lotu są stosunkowo rzadkie, chociaż okres ten obejmuje większość czasów lotu. Wypadki są jeszcze bardziej niezwykłe, gdy samolot po raz pierwszy ląduje na wysokości.

Boeing twierdził, że w latach 2011-2020 13% wszystkich tragicznych wypadków biznesowych na całym świecie miało miejsce podczas żeglugi, podczas gdy 3% miało miejsce podczas schodzenia, żadnego przy podejściu początkowym, 28% przy podejściu końcowym i 26% podczas lądowania.

Grafika Reutera

Internetowe dane pogodowe wskazywały na częściowo pochmurną pogodę z dobrą widocznością w Wuzhou w czasie katastrofy.

READ  „Kilku” zabitych, dziesiątki rannych, gdy burza piaskowa spowodowała masowy wypadek samochodowy w Illinois

Państwowa telewizja CCTV poinformowała, że ​​prezydent Xi Jinping wezwał śledczych, aby szybko ustalili przyczynę katastrofy.

Boeing powiedział w oświadczeniu, że jego myśli były z pasażerami i załogą.

„Boeing jest w kontakcie z amerykańską Narodową Radą Bezpieczeństwa Transportu (NTSB) i jest gotowy do pomocy w dochodzeniu prowadzonym przez naszych techników (CAAC)” – podała firma.

Katastrofa ma miejsce, gdy Boeing stara się wydobyć z szeregu okresowych kryzysów, w tym infekcji koronawirusem i wypadku z udziałem modelu 737 MAX. Akcje producenta samolotów spadły o 3,6%.

Państwowe media doniosły, że Chiny wylądowały w swojej marynarce wojennej samolotami Eastern 737-800. Według FlightRadar24 ma 109 samolotów.

Akcje China Eastern Airlines w Hongkongu spadły o 6,5% po wiadomości o krachu, podczas gdy akcje notowane na giełdzie w USA spadły o 6,3%.

„Dobry post”

W tym miesiącu OAG, dostawca danych lotniczych, stał się szóstą co do wielkości linią lotniczą na świecie należącą do państwowych China Eastern Airlines pod względem planowanej tygodniowej liczby miejsc. Czytaj więcej

737-800 ma dobre wyniki w zakresie bezpieczeństwa i jest prekursorem modelu 737 MAX, który wylądował w Chinach ponad trzy lata po katastrofie w Indonezji i Etiopii.

Katastrofa po raz kolejny zwróciła uwagę najlepiej sprzedającej się rodziny samolotów amerykańskiego producenta, która stara się wydobyć z kryzysu bezpieczeństwa 737 MAX i globalnej epidemii.

Aby rzucić światło na katastrofę, śledczy przeszukają czarne skrzynki samolotu – rejestrator danych samolotu i rejestrator rozmów w kabinie.

Amerykański NTSB wyznaczył starszego analityka obrony powietrznej jako upoważnionego przedstawiciela Chin do zbadania Chin. Czytaj więcej

Dochodzenia w sprawie katastrofy samolotu są zwykle prowadzone według kraju katastrofy i obejmują pochodzenie samolotu, dlatego oczekuje się, że amerykańscy badacze dołączą do amerykańskiego badania odrzutowego Boeinga.

Według Grega Waldrona, redaktora naczelnego branży, chińskie osiągnięcia w zakresie obrony przeciwlotniczej są najlepsze na świecie od dekady, ale są mniej przejrzyste niż w krajach takich jak Stany Zjednoczone i Australia, gdzie organy regulacyjne publikują szczegółowe raporty na temat incydentów bez ofiar śmiertelnych. Wydaj Globalny lot. Czytaj więcej

Zgłoszone przez Jamiego Frieda w redakcjach w Pekinie i Szanghaju oraz w Sydney; David Shepherdson w Waszyngtonie, Eric M. w Seattle. Dodatkowe raporty Johnsona, Alison Lambert w Montrealu i Rajesha Kumara Singha w Chicago; Napisane przez Roberta Brussela, Nicka McPhee i Ramiego Joba; Montaż przez Simon Cameron-Moore, Hugh Lawson i Bernard Orr

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *