„Rust 2 zdecydowanie nie będzie grą konsolową” – upiera się Furious Dev

Twórca popularnej gry survivalowej Steam Rust skrytykował Unity w obliczu ciągłego wrzasku wokół nowej grafiki.

Samotność wywołała falę uderzeniową w branży gier wideo Kiedy ogłosił nową politykę, oznacza to, że niektórzy programiści będą musieli uiścić niewielką opłatę za każdym razem, gdy ktoś pobierze grę zbudowaną na silniku Unity.

Opłata Unity Runtime Fee, która ma wejść w życie 1 stycznia 2024 r., po ogłoszeniu została skrytykowana przez programistów na całym świecie w mediach społecznościowych. Unity wycofało się później z niektórych aspektów tej polityki w obliczu narastającego gniewu programistów, twierdząc, że opłata będzie dotyczyć tylko pierwszej instalacji gry i że programiści nie będą naciągani na instalacje za pośrednictwem usług subskrypcyjnych, takich jak Xbox Game Pass, zamiast tego opłata jest przekazywana posiadaczom platform, takim jak Xbox.

Jednakże nadal istnieją poważne obawy, a reakcja staje się coraz głośniejsza. Wielu wybitnych programistów stwierdziło, że nowa polityka Unity będzie miała znaczący wpływ na ich plany, a niektórzy kwestionują, czy będą korzystać z Unity w przyszłości. Kult Baranka I Pomiędzy nami Jest to jedna z głośnych gier, które mogą zostać wycofane z rynków cyfrowych, jeśli Unity będzie kontynuować swój plan. Od tego czasu Unity upiera się, że zmiana nie wpłynie na 90% jej klientów.

Deweloper Garry Newman, założyciel Facepunch Studios i twórca niezwykle popularnego Garry’s Mod, napisał Post na blogu Kilka wybranych słów od zespołu zarządzającego popularnego producenta silników gier wideo Unity.

Unity to najgorsza firma odpowiedzialna za Unity Engine.

„Może zapomnieli o grach komputerowych. To boli, ponieważ nie zgodziliśmy się w tej sprawie” – powiedział ponownie Newman. Użyliśmy firmy transportowej, ponieważ płacisz z góry, a następnie wysyłasz produkt. Nie powiedziano nam, że tak się stanie. Nie ostrzeżono nas. Nie konsultowano się z nami.

READ  Premiera Helldivers 2 Cutting Edge Premium Warbond, dodająca nową broń, sprzęt i zbroję

„Spędziliśmy 10 lat tworząc Rust na Unity. Płaciliśmy im co roku. Teraz zmienili zasady.

„Jednostka pokazała swoją siłę. Widzimy, do czego jest zdolna i co chce zrobić. Tego dzwonu nie można anulować.

„Unity to najgorsza firma, która przejęła kontrolę nad Unity Engine.

„Zaufanie zniknęło”.

Następnie Newman ujawnił plany stworzenia kontynuacji Rusta i wyraził ubolewanie, że nie zbudowano specjalnego silnika do tego zadania.

„Mieliśmy 10 lat na stworzenie własnego silnika i nigdy tego nie zrobiliśmy. Jestem pewien, że wiele firm produkujących gry czuje dziś to samo.

„Nie popełniajmy ponownie tego samego błędu, Rust 2 na pewno nie będzie grą Unity.”

Unity stoi przed wieloma pytaniami dotyczącymi tej nowej polityki, takimi jak sposób śledzenia instalacji i kto jest uważany za „stronę dystrybuującą”, w związku z czym powinien pokrywać rachunki za te nowe opłaty. IGN rozumie, że wielu wydawców i twórców niezapowiedzianych gier Unity stara się obecnie zapobiec zerwaniu swoich umów po tych wiadomościach, a pierwsze strony obawiają się pokrycia zwiększonych kosztów. Tymczasem Unity, kierowane przez byłego szefa EA Johna Riccitiello, znajduje się pod coraz większą presją, aby całkowicie porzucić tę politykę. Deweloperzy skrytykowali także Unity za… Usunięto warunki korzystania z silnika z GitHub.

Rami Ismail, który jest współzałożycielem firm Ridiculous Fishing, Luftrausers i Vlambeer, dewelopera Nuclear Throne, podsumował nastroje przeciwne modułom w poście na temat Ilość dodatkowego śledzenia, niemożność techniczna i jedyny model biznesowy, który może doprowadzić Cię do bankructwa.

Wesley jest redaktorem wiadomości IGN w Wielkiej Brytanii. Znajdziesz go na Twitterze pod adresem @wyp100. Możesz skontaktować się z Wesleyem pod adresem [email protected] lub poufnie pod adresem [email protected].

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *