Strajk UAW już prawie nadszedł. Akcje do kupowania, sprzedawania i uważnego oglądania.

Umowa o pracę pomiędzy United Auto Workers a producentami samochodów z Detroit-Three wygasa w czwartek. Do porozumienia nie doszło i Wall Street uważa, że ​​strajk jest prawie pewny.

Inwestorzy muszą dowiedzieć się, co zrobić z zapasami samochodów w przypadku strajku. Przedłużające się przestoje w drugiej połowie 2023 r. mogą mieć wpływ na inne sektory i ogólny wzrost gospodarczy. Jednak prowadzenie ich wszystkich nie musi być przytłaczające. Cokolwiek się stanie, później będzie trochę akcji do kupienia.

Zachowaj odpowiednią perspektywę

Nowy prezydent UAW, Shawn Fine, jest kontynuacją dramatycznych, dosłownie śmieciowych planów Ford Motor (F), General Motors (GM) i macierzystej firmy Chrysler Stellandis (STLA). Jest to trochę niepokojące dla inwestorów i jeden z powodów, dla których „Ulica” uważa, że ​​możliwe są zwolnienia.

Strajk będzie miał także daleko idące skutki. Codziennie zaokrągla się w górę duże liczby, często liczone w miliardach, ale każdy strajk w końcu się zakończy, a większość działalności gospodarczej, takiej jak produkcja i zakup nowych samochodów, zostanie przeniesiona do innych miesięcy w kalendarzu.

Samochody są ważne dla gospodarki, ale umowa o pracę między United Parcel Service (UPS) a związkiem zawodowym Teamsters dotyczy około 340 000 pracowników. Obecne negocjacje dotyczą mniej niż 150 000 pracowników. Jest ich więcej 160 milionów pracowników W Ameryce

Reklama — przewiń, aby kontynuować


Liczby, liczby, liczby

Całkowita liczba pracowników bezpośrednio dotkniętych strajkiem jest niewielka. Ogólny wpływ na gospodarkę USA nie był duży.

Anderson Economic Group szacuje, że strajk UAW kosztuje amerykańską gospodarkę około 500 milionów dolarów dziennie. 10-dniowy strajk stanowi 0,02% całkowitego rocznego produktu gospodarczego USA.

Andersen zapewnia producentom samochodów mniej więcej dwukrotny wzrost gospodarczy, co oznacza, że ​​każdy dolar niewydany przez pracowników w wyniku strajku będzie miał wpływ na gospodarkę o wartości 2 dolarów w postaci utraconych zarobków, produkcji, sprzedaży u dealerów i zakupów u dealerów. Starbucks (SBUX). Inwestorzy mogą używać tej liczby i mnożnika do śledzenia skutków.

Jeśli chodzi o producentów samochodów, GM, Ford i Stellantis stanowią około 40% amerykańskiego rynku samochodów osobowych i lekkich ciężarówek. Produkcja tego trio w Ameryce Północnej, z wyłączeniem niedziel, wynosi około 1 miliarda dolarów dziennie. Analityk UBS Joseph Spock wskazał w raporcie z tego tygodnia, że ​​firmy produkujące części samochodowe traciły 0,3% całorocznej sprzedaży na każde 10 dni strajku.

Takie jest ryzyko dla firm. Dla konsumentów niższa produkcja samochodów oznacza mniejszą podaż nowych pojazdów oraz wyższe ceny samochodów nowych i używanych, a także wyższe ceny ubezpieczeń komunikacyjnych. Stawki ubezpieczenia są powiązane z wartością pojazdów.

Ubezpieczyciele w CrossShares

Analityk JPMorgan Jimmy Fuller wskazał we wrześniowym raporcie, że wyższe ceny samochodów obciążają ubezpieczycieli takich jak Allstate (LL) i Progressive (BGR). Problem w tym, że stawki ubezpieczeń nie nadążają za rosnącymi cenami samochodów, ograniczając marże zysku. Fullerowi spodobały się obie akcje, oceniając je jako kupuj, ponieważ marże zysku ponownie rosną po tym, jak pandemia ograniczyła produkcję samochodów i spowodowała wzrost cen samochodów. Jednak dłuższe uderzenie opóźni odbicie. Inwestorzy powinni poczekać, co się wydarzy, zanim zaczną inwestować w akcje spółek ubezpieczeniowych.

Dlaczego części samochodowe mogą błyszczeć?

Mogą zabłysnąć akcje producentów części samochodowych, które w ostatnich tygodniach traciły na wartości. Aptiv (APTV), BorgWarner (BWA) i Mobileye

Reklama — przewiń, aby kontynuować


(MBLY) akcje spadły średnio o ponad 10% w ciągu ostatnich dwóch miesięcy.

Analityk UBS Joseph Spack wydał rekomendacje kupuj dla wszystkich trzech akcji. Częściowo wynika to z niedawnego pogorszenia koniunktury, a częściowo z działalności związanej z pojazdami elektrycznymi i samochodami autonomicznymi, z których wszystkie trzy mają na horyzoncie ponadprzeciętny wzrost.

Dlaczego Ford i GM mogą się odbić

Akcje GM, Forda i Stellantis wzrosły średnio o około 16% w stosunku do swoich najwyższych poziomów od 52 tygodni, przy czym znaczna część tego spadku miała miejsce w ciągu ostatnich dwóch miesięcy wraz z zaostrzeniem retoryki na rynku pracy. The

READ  Sekretarz obrony Lloyd Austin wraca do zdrowia po hospitalizacji


S&P500

Od dwóch miesięcy sytuacja jest stabilna. Wyraźnie spodziewali się strajku.

Teraz strajk jest już prawie ostateczny i ostatecznie zostanie rozwiązany. Wielu przedstawicieli Wall Street, w tym analityk BofA Securities John Murphy i analityk Morgan Stanley Adam Jonas, spodziewa się odbicia akcji producenta samochodów po transakcji. Wydaje się, że jest to możliwe.

To brzmi jak powód, aby przez jakiś czas unikać asortymentu Toyota Motor (TM). W ciągu ostatnich dwóch miesięcy akcje spółki zwyżkowały o około 18%. Toyota może i zwyciężyła jednym uderzeniem, ale jest to zwycięzca krótkotrwały.

Akcje samochodów na dłuższą metę

Zła umowa może jednak w dalszym ciągu ciążyć na akcjach Forda, GM i Stellantis. Analityk Wedbush, Dan Ives, mówi: Barona Roczny wzrost wynagrodzeń o 5% mógłby postawić podmioty niezrzeszone w niekorzystnej sytuacji konkurencyjnej, w tym GM, Ford i Stellandis oraz Rivian Automotive.

Reklama — przewiń, aby kontynuować


(RIVN) i Tesli (TSLA).

Reklama — przewiń, aby kontynuować


Po podpisaniu umowy zarówno pracownicy Garth, jak i firmy ogłoszą sukces. Trudno określić, jak szybko rosną płace. Umowy dotyczące pojazdów obejmują podwyżki płac i płatności ryczałtowe. Cokolwiek oznacza 4% roczny wzrost, nie ma znaczenia.

Inflacja w okresie obowiązywania obecnej umowy o pracę wyniosła średnio 4% w porównaniu z okresem obowiązywania poprzedniej umowy. Według Rezerwy Federalnej płace produkcyjne w UAW zostały ograniczone do 32 dolarów na akcję w umowie na 2019 rok. Średnie godzinowe zarobki w Stanach Zjednoczonych Około 32,50 dolarówWedług Urzędu Statystyki Pracy.

Płace powinny wzrosnąć, ale to, jak bardzo wzrosną, zadecyduje o tym, czy GM, Ford i inni będą w stanie skutecznie walczyć z Teslą o przyszłość pojazdów elektrycznych.

Napisz do Ala Roota na adres [email protected]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *