Zbliża się strajk UAW. Akcje do kupowania, sprzedawania i uważnego oglądania.

Umowa o pracę pomiędzy United Auto Workers a producentami samochodów z Detroit-Three wygasa w czwartek. Nie osiągnięto żadnego porozumienia i Wall Street uważa, że ​​strajk jest prawie gwarantowany.

W przypadku strajku inwestorzy będą musieli wiedzieć, co zrobić z akcjami spółek motoryzacyjnych. Dłuższy przestój może również mieć wpływ na inne sektory i ogólny wzrost gospodarczy w Stanach Zjednoczonych w drugiej połowie 2023 r. Jednak poruszanie się po tym wszystkim nie musi być stresujące. W następstwie tego, co się dzieje, będzie także możliwość zakupu niektórych akcji.

Zachowaj odpowiednią perspektywę

Nowy prezydent UAW Sean Fine ma talent do ekscytujących i dosłownie niszczycielskich propozycji

silnik forda

(F),

General Motors

(General Motors), macierzysty Chrysler

Stellantis

(STLA). Jest to nieco niepokojące dla inwestorów i jest jednym z powodów, dla których Street uważa, że ​​prawdopodobne są przestoje.

Co więcej, strajk będzie miał daleko idące skutki. Codziennie będą wystawiane duże liczby, w większości liczone w miliardach, ale wszelkie strajki zostaną ostatecznie zażegnane, a większość działalności gospodarczej, takiej jak produkcja i zakup nowych samochodów, zostanie przesunięta do innych miesięcy w kalendarzu.

Samochody są ważne dla gospodarki, ale rozważ umowę biznesową między nimi

Wielka usługa kurierska

(UPS) i związek zawodowy Teamsters dotknęły około 340 000 pracowników. Obecne negocjacje dotyczą mniej niż 150 000 pracowników. Jest więcej niż 160 milionów pracowników w Stanach Zjednoczonych

Liczby, liczby, liczby

Liczba pracowników bezpośrednio dotkniętych strajkiem jest niewielka. Ogólny wpływ na gospodarkę USA również nie jest duży.

Anderson Economics Group oszacowała koszty, jakie poniesie gospodarka amerykańska w wyniku strajku UAW na około 500 milionów dolarów dziennie. Dziesięciodniowy strajk reprezentuje około 0,02% całkowitego rocznego produktu gospodarczego USA.

Anderson daje przemysłowi samochodowemu mnożnik ekonomiczny około dwukrotny, co oznacza, że ​​każdy dolar niewydany przez pracowników z powodu strajku będzie miał wpływ na gospodarkę o wartości 2 dolarów w postaci utraconych zarobków, produkcji, sprzedaży u dealerów i zakupów latte w sklepach .

READ  Badanie stwierdza, że ​​firmy naftowe twierdzą, że proces mycia jest przyjazny dla środowiska - EURACTIV.pl

Starbucksa

(SPOX). Inwestorzy mogą używać tej liczby i mnożnika do śledzenia efektów.

Jeśli chodzi o firmy samochodowe, General Motors, Ford i Stellantis mają około 40% udziału w amerykańskim rynku samochodów osobowych i lekkich ciężarówek. Produkcja tego trio w Ameryce Północnej wynosi prawie 1 miliard dolarów dziennie, z wyłączeniem niedziel. W opublikowanym w tym tygodniu raporcie Joseph Spaak, analityk UBS, zauważył, że firmy produkujące części samochodowe traciły około 0,3% całorocznej sprzedaży na każde 10 dni strajku.

To właśnie jest ryzyko dla firm. Dla konsumentów mniejsza produkcja samochodów oznacza zmniejszoną podaż nowych pojazdów i wyższe ceny pojazdów nowych i używanych, a także wyższe stawki ubezpieczenia komunikacyjnego. Stawki ubezpieczenia są powiązane z wartością pojazdów.

Firmy ubezpieczeniowe są na celowniku

Analityk JPMorgan Jimmy Bhullar zauważył we wrześniowym raporcie, że rosnące ceny samochodów stanowią przeszkodę dla ubezpieczycieli takich jak

Allstate

(wszyscy) i

stopniowy

(Bajr). Problem w tym, że stawki ubezpieczeń nie nadążają za wzrostem cen samochodów, co wywiera presję na marże zysku. Bhullar lubi obydwie akcje i kupuje je, częściowo ze względu na odbicie marż zysku po ograniczeniu przez pandemię produkcji samochodów i podniesieniu cen samochodów. Jednakże odbicie zostanie opóźnione w przypadku długiego uderzenia. Inwestorzy mogą chcieć poczekać, co się wydarzy, zanim zaczną inwestować w akcje spółek ubezpieczeniowych.

Dlaczego zapasy części samochodowych mogą błyszczeć?

Mogą zabłysnąć akcje producentów części samochodowych, które również były słabe w ostatnich tygodniach. aptv (aptv),

BorgWarnera

(Boa) i

Telefon komórkowy tj

(MBLY) akcje spadły średnio o ponad 10% w ciągu ostatnich dwóch miesięcy.

Analityk UBS Joseph Spak wydał rekomendacje kupuj dla wszystkich trzech akcji. Częściowo wynika to z niedawnego spadku, a częściowo z faktu, że wszystkie trzy spółki mają na horyzoncie ponadprzeciętny wzrost dzięki biznesom związanym z pojazdami elektrycznymi i samochodami autonomicznymi.

READ  Zapomnij o inflacji, chodzi o zyski

Dlaczego Ford i GM mogą się odbić

Akcje General Motors, Forda i Stellantis spadły średnio o około 16% w porównaniu ze swoimi 52-tygodniowymi szczytami, przy czym większość tego spadku miała miejsce w ciągu ostatnich dwóch miesięcy wraz z nasileniem się retoryki pracowniczej. the


Standard & Poor’s 500

Płasko przez ostatnie dwa miesiące. Wyraźnie spodziewają się strajku.

Teraz strajk dobiega końca i ostatecznie zostanie rozwiązany. Wielu przedstawicieli Wall Street, w tym analityk Bank of America Securities John Murphy i analityk Morgan Stanley Adam Jonas, zwraca uwagę, że akcje producentów samochodów mają tendencję do odbicia po sfinalizowaniu transakcji. To wydaje się szansą.

Wydaje się to również powodem, aby tego unikać

silnik Toyoty

(TM) zapasy przez jakiś czas. W ciągu ostatnich dwóch miesięcy akcje spółki wzrosły o około 18%. Toyota może i zwycięży w strajku, ale na krótką metę.

Długoterminowe zapasy samochodów

Jednak zła umowa może w dalszym ciągu ciążyć na akcjach Forda, GM i Stellantis. mówi analityk Wedbush, Dan Ives Baron Ta 5-procentowa roczna podwyżka wynagrodzeń może postawić GM, Forda i Stellantis w niekorzystnej sytuacji konkurencyjnej w porównaniu z podmiotami spoza związku, w tym

Samochody Rivii

(Kruk) i

Tesli

(Tesli).

Zarówno pracownicy branży motoryzacyjnej, jak i firmy prawdopodobnie ogłoszą zwycięstwo, gdy umowa zostanie zawarta. Trudno dokładnie określić, jak szybko będą rosły płace. Oferty samochodowe zwykle obejmują podwyżki i płatności ryczałtowe. Wszystko, co obejmuje 4% roczny wzrost, jest dobre.

Inflacja wyniosła średnio około 4% w okresie obowiązywania obecnej umowy o pracę w porównaniu z 2% w okresie obowiązywania poprzedniej umowy. Według Rezerwy Federalnej płace pracowników produkcyjnych UAW w dekadzie 2019 wahały się w granicach 32 dolarów na akcję. Średnie godzinowe zarobki w Stanach Zjednoczonych wynoszą Około 32,50 dolarówWedług Urzędu Statystyki Pracy.

READ  Prezes McDonald's mówi, że szykują się zwolnienia

Płace muszą wzrosnąć, ale to, jak bardzo wzrosną, może zadecydować o tym, czy GM, Ford i inni będą w stanie skutecznie walczyć z Teslą o przyszłość pojazdów elektrycznych.

Napisz do Ala Roota na adres [email protected]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *